Christenen zijn per definitie volgelingen en discipelen van Jezus Christus. Ze volgen en passen de leerstellingen toe die hij hen in de Bijbel heeft nagelaten. Maar Jezus is ook God de Zoon en dus een integraal onderdeel van de Heilige Drie-eenheid. Als je met al deze factoren rekening houdt, kan het moeilijk zijn om het juiste gebed te vinden om tot de Heer Jezus te richten. Toch is bidden tot Christus veel gemakkelijker dan het lijkt.

Ontdek onze Crucifixen

 

Crucifix

Gouden Crucifix

(3 klantbeoordelingen)
34,90 
(7 klantbeoordelingen)
38,90 
(9 klantbeoordelingen)
34,90 

Crucifix

Crucifix Bruin

(4 klantbeoordelingen)
40,90 
40,90 

Crucifix

Rood crucifix

40,90 
(1 klantbeoordeling)
29,90 
(4 klantbeoordelingen)
26,90 

WIE IS JEZUS CHRISTUS?

Jezus Christus is een van de godheden die samen met God de Vader en de Heilige Geest de Heilige Drie-eenheid vormen. Hij zou een menselijke vorm hebben aangenomen door de Maagd Maria (de Onbevlekte Ontvangenis). Hij kwam naar de aarde om de mensheid te redden en blijft de barmhartigheid van Onze Vader afsmeken. Het evangelie van het Nieuwe Testament pleit voor de wederopstanding van de Heer Jezus en is bijna volledig gericht op soevereiniteit. Christus kwam naar de aarde om de redder van de hele mensheid te worden. Hij verkondigde het woord van God aan zijn apostelen, zodat zijn boodschap door alle generaties zou worden doorgegeven. Op dit moment blijft Jezus de Almachtige vragen om vergeving voor onze zonden. Hij wil dat alle zielen gered worden.

Gods glorie is eeuwig en daarom zijn we hem lof en aanbidding verschuldigd. Hij is zo goed dat hij ons, zijn eenvoudige dienaren, zijn enige zoon heeft aangeboden. God is barmhartig en heeft alle nederigheid getoond die nodig is om ons te redden van de hel en de kwellingen die Satan voor ons heeft voorbereid.

Jezus Christus is de enige weg naar het eeuwige leven, en gezegend zijn zijn volgelingen, want God zal hen gemakkelijker kunnen vergeven. Jezus van Nazareth werd gebaard door de Heilige Maagd, wat hem zowel een gewone man als een uitzonderlijk wezen maakt. Hij is zowel de zoon van de mens als de zoon van God.

Het christelijke leven in het algemeen draait om Jezus. Hij is de belichaming van goedheid bij uitstek en we moeten er alles aan doen om zijn genaden te verkrijgen.

GEBEDEN TOT JEZUS

Het gebed van het hart (ook wel het Jezusgebed genoemd) is waarschijnlijk de bekendste christelijke devotionele aanroeping. Het bestaat uit het kort en eenvoudig citeren van de naam van Jezus. Ondanks de vele vormen en variaties, heeft dit gebed over het algemeen hetzelfde kader. De eenvoudigste versie is “Heer, ontferm U”, of “Heer, ontferm U over ons” bij de orthodoxen. De uitgebreide vorm van hetzelfde gebed is “Heer Jezus Christus, Zoon van God, ontferm U over mij”, of “Heer Jezus Christus, Zoon van God, ontferm U over mij, een zondaar”.

We kunnen Jezus ook smeken voor onze dagelijkse zorgen. Dit gebed is bijvoorbeeld een goede manier om met wanhoop om te gaan:

“Ik geloof, Heer, dat er aan het einde van de nacht geen nacht is, maar dageraad. Ik geloof, Heer, dat er aan het einde van de winter geen winter is, maar lente. Ik geloof, Heer, dat er aan het einde van de wanhoop geen wanhoop is, maar hoop. Ik geloof, Heer, dat er aan het einde van het wachten geen wachten is, maar ontmoeting. Ik geloof, Heer, dat er aan het einde van de dood geen dood is, maar leven.

Als je je moe voelt, kun je ook dit gebed citeren:

“Leer mij rusten. Leer me om dingen te laten liggen, om niet alles te willen regelen voordat ik ga slapen. Leer me te accepteren dat ik moe ben. Leer me de dag af te maken. Anders weet ik niet hoe ik moet sterven… Want er is nog werk te doen na mij! Leer me te accepteren… dat ik U niet ben.”

Ontdek onze Rozenkrans

 
(10 klantbeoordelingen)
28,90 
(7 klantbeoordelingen)
29,90 
(6 klantbeoordelingen)
34,90 

Rozenkrans

Zwarte rozenkrans

39,90 
52,90 
34,90 
(4 klantbeoordelingen)
33,90 

WAAROM BIDDEN TOT JEZUS?

Veel gelovigen proberen elke dag tot Jezus te bidden, of dagelijks tot Hem te bidden. Dit zou zelfs beschouwd kunnen worden als het ultieme teken van christendom. Je hoeft niet naar de kerk te komen om tot Jezus te bidden. Je kunt het overal doen.

Jezus Christus is de beste troost die er is voor ons arme zondaars. Hij kwam naar de aarde om een profetie te vervullen en hij zal terugkeren om deze te voltooien. Hij wist heel goed dat hij door Judas verraden zou worden en dat hij aan het kruis gekruisigd zou worden. Maar dat weerhield hem er niet van om zijn boetedoening voort te zetten. Zijn laatste adem richtte hij tot de hemelse Vader en hij bleef zijn genade afsmeken zodat hij ons zou vergeven. Jezus’ leven was een ware toewijding aan de mensheid. Zijn hele leven lang probeerde hij hen de juiste weg te wijzen, zelfs als dat betekende dat hij zichzelf moest opofferen. Hij doorstond alle lijden zodat wij gespaard zouden blijven. De Heer Jezus Christus leed het ergste martelaarschap voor ons.

Christenen worden vaak kinderen van God genoemd. Maar ze zijn ook volgelingen van Jezus. Bidden tot Christus is niet alleen een gelegenheid om hem iets te vragen, maar ook de eenvoudigste manier om van zijn genade te profiteren. Gemeenschap met Jezus is de enige manier om verlossing te bereiken en het koninkrijk van God binnen te gaan, daarom is het zo belangrijk om vurig te bidden.

WANNEER MOETEN WE TOT JEZUS BIDDEN?

Jezus is een van de pilaren van de Heilige Drie-eenheid. De beste tijd om tot hem te bidden is dus tijdens een dienst. Tijdens een mis, bijvoorbeeld, wordt de naam van Jezus verschillende keren aangeroepen. Soms zelfs meer dan de namen van God de Vader en de Heilige Geest. Katholieken wijden zelfs een speciaal gebed aan het heilige hart van Jezus. Voor hen is het een teken van heiligheid dat echt opvalt. Als je nog verder wilt gaan in je relatie met GOD, raden we je ons artikel over het Weesgegroet aan.

Maar moet je dan alleen in de kerk tot Jezus bidden? Nou, nee. Je kunt Jezus overal en altijd aanroepen. Je kunt je dagelijkse zorgen met hem delen en je tot hem wenden. Je kunt tot Christus bidden op de meest vreugdevolle momenten, maar ook op de donkerste. “Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij” (Johannes 14:6).

Ontdek onze christelijke hangers

 

Kruis Hanger

Roze Kruis Hanger

44,90 
39,90 
34,90 

Kruis Hanger

Hanger Kruis Medaille

29,90 

Kruis Hanger

Keltisch kruis hanger

39,90 
44,90 
40,90 
44,90 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *