Het gezin en thuis zijn de eerste plaatsen waar het individu gevormd wordt. In een voorbeeldig katholiek gezin is het gebruikelijk dat de leden samenkomen om te bidden. Het is belangrijk om samen te komen met je gezin en thuis te bidden…

In dit artikel kijken we naar..:

  • De bijzonderheden van het katholieke geloof en gebeden
  • Waarom is het belangrijk om thuis te bidden?
  • Gebeden om thuis te zeggen

En als je meer wilt weten over bidden, nodigen we je uit om onze pagina te bezoeken door op de blauwe link te klikken.

Je kunt ook de christelijke bibliotheek van de site ontdekken door hieronder te klikken:

Laten we zonder verder oponthoud alles te weten komen wat je moet weten over christelijk bidden thuis!

Ontdek onze Crucifixen

 

Crucifix

Gouden Crucifix

(3 klantbeoordelingen)
34,90 
(7 klantbeoordelingen)
38,90 
(9 klantbeoordelingen)
34,90 

Crucifix

Crucifix Bruin

(4 klantbeoordelingen)
40,90 
40,90 

Crucifix

Rood crucifix

40,90 
(1 klantbeoordeling)
29,90 
(4 klantbeoordelingen)
26,90 

DE BIJZONDERHEDEN VAN HET KATHOLIEKE GELOOF EN GEBEDEN

Het katholieke geloof is het allereerste christelijke geloof. De gereformeerde kerken (luthers en protestants) zijn er rechtstreeks van afgeleid. Terwijl deze laatste uitsluitend gebaseerd zijn op de Heilige Schrift, vult de katholieke kerk de fundamenten van haar geloof aan met andere bronnen (zoals de Apocriefen).

Als christelijke religie is het katholieke geloof grotendeels gebaseerd op het geloof in de Heilige Drie-eenheid. In feite is de Kerk het resultaat van de missie die Jezus voor zijn hemelvaart aan zijn discipelen toevertrouwde. Maar wat het katholieke geloof onderscheidt van andere christelijke religies is de aandacht voor de wezens die de Schepper omringen en ons helpen dichter naar hem toe te groeien. Katholieken bidden tot de heiligen en aartsengelen. Van deze hemelse wezens wordt gezegd dat ze de macht hebben om in ons leven in te grijpen en als tussenpersoon tussen ons en God te fungeren. Dit is het belangrijkste punt van onenigheid tussen de katholieke kerk en andere christelijke religies. Maar alle christelijke kerken zijn het erover eens dat ze volgelingen van Christus zijn. Elke religie heeft alleen zijn eigen manier om Hem te volgen.

Katholieke gelovigen hebben een heel specifieke manier van bidden. Over het algemeen maken ze het kruisteken terwijl ze “in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest” bidden. Katholieke gelovigen kunnen in alle omstandigheden tot God bidden. Hemelse wezens kunnen ook gebeden ontvangen, maar in meer specifieke situaties.

WAAROM IS HET BELANGRIJK OM THUIS TE BIDDEN?

Thuis is de plaats waar we samenkomen om ons dagelijks leven als gezin te leiden. Ons thuis is een plek waar we ons veilig voelen. In het algemeen is het de plek waar we het meest van ons welzijn genieten.

Thuis bidden kan je helpen om Gods genade naar elk lid van je gezin te laten komen. Het is een heel speciaal moment van intimiteit. Voor katholieke gelovigen zal thuis bidden alle leden dichter bij de Schepper brengen, maar ook dichter bij elkaar.

In een maatschappij waar we de neiging hebben om te individualiseren, kan thuis bidden echt helpen om gezinnen samen te brengen. Bovendien is een gebed veel effectiever als het door meerdere mensen tegelijk wordt gebeden.

Ontdek onze christelijke kettingen

 

Kruis Ketting

Hart en kruis ketting

(1 klantbeoordeling)
29,90 

Kruis Ketting

Ketting Kruis Gekleurd

29,90 

Kruis Ketting

Boho Ketting

54,90 
34,90 
29,90 

Kruis Ketting

Ketting met roze kruis

42,90 

Kruis Ketting

Sint Marie ketting

29,90 

Kruis Ketting

Kruis en oog ketting

24,90 

GEBEDEN OM THUIS TE ZEGGEN

ZEGENING VAN HUIZEN

“Heer Jezus Christus, u gaf uw heilige apostelen de opdracht om vrede te roepen over de bewoners van de huizen die ze binnengingen, dus wij bidden u om dit huis te heiligen met ons vertrouwend gebed. Overlaad het met uw zegeningen en de overvloed van uw vrede. Draag uw heilige engelen op het te bewaken en alle invloed van de Boze ervan te verdrijven. Mogen allen die er wonen U behagen. En mogen zij door de kwaliteit van hun gedrag uw glorie als de Opgestane bereiken. Dit is wat we U in alle vertrouwen vragen. Hoor ons, Heer, heilige Vader, eeuwige en almachtige God, en verwaardig U om Uw heilige engel uit de hemel te zenden om te waken over allen die zich op deze plaats bevinden, om hen te omringen en te beschermen, om hen te bewaken en te verdedigen. Moge U, Heer, deze woning zegenen. Wij vragen dit door onze Heer Jezus Christus, uw Zoon, die leeft en heerst met u en de Heilige Geest voor eeuwig en altijd. Amen.”

HEILIGE MARY, IK KIES U VANDAAG ALS VROUWE EN MEESTERES VAN ONS HUIS

“Heilige Maagd wiens hart zuiver en lijdend is, wij erkennen dat u onze Vrouwe en Koningin van dit huis bent. Bewaar ons huis voor alle kwaad. Heilige Maria, Moeder van God, die zonder zonde werd verwekt, ik kies u vandaag als Vrouwe en Meesteres van ons huis. Ik vraag u het te behoeden voor vuur, water, onweer, stormen, aardbevingen, kwade spreuken en dieven, rebellen, oorlog en alle kwaad. Zegen en bescherm, Heilige Maagd, alle mensen die daar wonen. Verkrijg voor hen de genade om alle zonden, ketterijen, verdeeldheid, ziekten, plotselinge dood en andere tegenslagen en ongelukken te vermijden. Moge dit huis altijd gewijd zijn aan u en uw zoon Jezus. Amen”

GEBED VOOR BESCHERMING

“Heer, ik kom vandaag tot u om uw bescherming te vragen. Ik vraag u om mij te omringen met uw goddelijke liefde en licht en om mij te beschermen tegen alle kwaad en negatieve energie. Leid me alstublieft naar veiligheid en help me om afgestemd te blijven op uw wil. Ik vertrouw op Uw oneindige wijsheid en weet dat U me veilig zult houden. Dank U voor Uw constante zorg en bescherming. Amen.”

Ontdek onze christelijke hangers

 

Kruis Hanger

Roze Kruis Hanger

44,90 
39,90 
34,90 

Kruis Hanger

Hanger Kruis Medaille

29,90 

Kruis Hanger

Keltisch kruis hanger

39,90 
44,90 
40,90 
44,90 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *